6e etappe, Bad Fallinbostel - Luneburg 81 km

8 juli 2022 - Lüneburg, Duitsland

Korte etappe waarin we een stuk over de Luneburgerheide zijn gereden. De Luneburgerheide bestaan uit meerdere delen, maar samen bestrijken ze een oppervlakte dat 20 keer groter is dan de Hoge Veluwe. De fietspaden op de Luneburgerheide zijn duidelijk van een mindere kwaliteit, zand, gravel  en kinderkopjes.

Ook nog even een verhaal over de fietspaden in Duitsland.
Buiten de bebouwde kom liggen meestal fijne geasfalteerde fietspaden, maar dan kom je in een plaats (groot of klein) en dan moeten de fietsers zich samen met de wandelaars over het trottoir of een verlengd trottoir voort bewegen. Op dat (verlengde) trottoir komen de fietsers de volgende opstakels tegen : wandelaars, kliko,s, fout geparkeerde auto,s, grote ronde putdeksels, boompjes en allerlei prullaria. Alternatief is dan om op  de weg te fietsen maar daar rijden auto,s en grote vrachtwagens en met name in de kleinere dorpen is de weg niet breed. Goed uitkijken is aangeraden.

Tegen 2 uur waren we al in Luneburg en na het douchen zijn we naar het centrum gegaan en hebben daar gedronken en ook gegeten.

Vanaf morgen begint onze fietstocht pas echt. Eerst van Luneburg naar Lubeck  waarbij we grote delen van “de Alte Salzstrasse”  fietsen (zoek maar op) en zondag begint de route langs de Ostsee. Wij kijken er naar uit.

1. Loes staps:
    8 juli 2022
    Bedankt voor t verslag.
    Nog een fijne avond voor jullie 3.
    En morgen er weer tegenaan🚲🚲🚲
  2. Frans Simons:
    9 juli 2022
    Hallo Heren,
    Wederom weer twee mooie reisverhalen achter elkaar Johan. Jammer van het slechte weer, maar met jullie ervaring komt dat wel goed.
    Mogelijk worden de komende etappes met goed weer afgelegd.
    Nog veel succes en veel plezier samen.
    Gr. Frans
  3. Corrie Franken:
    9 juli 2022
    Niet zo fijn om zo te moete fietsen tussen de voetgangers en nog zo veel meer.
    Maar.... gelukkig gaat het dus beter worden lees ik, geniet er samen van .