17e etappe Kevelaer - Goirle (cafe Mozes) 101 km

20 juli 2022 - Goirle, Nederland

Gisteren avond wilde het helemaal niet afkoelen en we besloten om zo vroeg mogelijk te vertrekken. Voor 10 uur lag iedereen in z’n mandje en om half 6 liep de biologische wekker af. Om kwart over 6 vertrokken we zonder ontbijt. Het vertrek op dit tijdstip betekende wel dat we een stukje anders en ook een beetje om moesten rijden, omdat de veerpont bij Blitterswijck zo vroeg nog niet vaart.

in Venray kopen we bij de Plus ons ontbijt (3 appelflappen, 6 bananen, 500 gram lekkere yoghurt p.p. en drinken). 200 meter verder staat een picknicktafel en ontbijten wij. Daarna rijden we in een strak tempo naar het Westen en iets voorbij de Bavaria brouwerij (Lieshout) gaan we langs het Wilhelminakanaal rijden en dat zullen we tot Biest-Houtakker blijven doen.

In de buurt van Son en Breugel moet ik afhaken met lichamelijke klachten. Het zweet breekt me uit en ik krijg buikkrampen. Het moet een samenloop van omstandigheden zijn, want het is niet warm en er wordt ook niet abnormaal hard gereden.  We rusten even, gaan daarna in een zeer laag tempo verder maar de klachten blijven. Na een volgende (sanitaire) stop en nog effe wat rust gaan we weer rustig verder en net voorbij Best heb ik nergens last meer van.

Om 12 uur zijn we in Hilvarenbeek om te lunchen en geven dit aan het thuisfront door. Op t eind van de lunch schuift Jeroen nog effe aan en drinken en kletsen we samen wat. Daarna gaan we naar Goirle om bij Mozes te toasten op onze geslaagde fietstocht naar en langs de Oostzee tot Polen en tot Berlijn. Het begint effe hard te regenen dus we kunnen nog niet gaan (vinden wij 😉) en toasten dus nog een keer. In totaal hebben wij 1550 km gereden.

Wij bedanken jullie dat je ons gevolgd hebt en reacties hebt gegeven.

groetjes TRESSS

1. Yvonne Suijkerbuijk:
    20 juli 2022
    Was mooi om te lezen en jullie zo te volgen!
  2. Piet Vissers:
    20 juli 2022
    Ik heb iedere dag met veel plezier het verslag gelezen en er van genoten. Proficiat met het volbrengen van de tocht en de veilige thuiskomst.
    En nu een paar dagen rust nemen.
  3. Loes staps:
    20 juli 2022
    Ik heb elke dag je verslag gelezen en zo alles kunnen volgen. Fijn dat jullie weer heelhuids zijn thuisgekomen
  4. Frans Simons:
    21 juli 2022
    Goed dat jullie weer heelhuids en voldaan thuis zijn gekomen.
    Bedankt voor de dagelijkse verslagen.
    Ik heb ervan genoten om jullie zo te volgen. Nu maar een paar dagen rusten denk ik.
    Groetjes en tot kijk,
    Frans
  5. Klaartje:
    21 juli 2022
    Super knap gedaan mannen! Respect voor jullie! Nu lekker thuis weer een beetje tot rust komen.
  6. Ad Notenboom:
    21 juli 2022
    Prachtig mooi reisverhaal Johan.
    Knap ook dat je na een dag fietsen het nog op kunt brengen om een reisverslag te maken.
    Groetjes Ad
  7. Rianda:
    21 juli 2022
    Gelukkig knapte je weer snel op van je dip Johan. Bedankt voor de leuke verslagen. Ik heb jullie reis zo goed kunnen volgen. Nu lekker uitrusten
  8. Jos Raaijmakers:
    21 juli 2022
    Ik heb elke dag je verslag met plezier gelezen. Proficiat met het volbrengen van deze toch wel stevige tocht.
    Nu ff bijkomen.