5e etappe Petershagen - Bad Fallingbostel 94 km

8 juli 2022 - Bad Fallingbostel, Duitsland

Gisteren had ik geen internet vandaar dat dit verhaal 1 dag later komt. Hierna komen foto,s van vandaag het het verslag van vandaag?

Woensdag op buienradar en weer online gekeken en dat beloofde niet veel goeds; het zou zo ongeveer gedurende de hele route regenen.

Toen we dondedag opstonden was de lucht helemaal grijs en het miezerde. Het grijs bleef en de miezer veranderde regelmatig in een stevige bui. Buienradar gaf aan dat er rond kwart voor negen een stevige bui zou komen en vanaf 9u zou het nagenoeg droog zijn. Dus op ons gemak ontbeten en na de stevige bui van kwart voor 9 vertrokken we. Voor dat we 4 km verder waren hadden we al 2 keer geschuild omdat het met bakken uit de lucht kwam. Daarna zijn we weer opgestapt en hebben nog enkele keren geschuild maar ook enkel stevige buien over ons heen gehad omdat we in open veld reden. Een van die regenpauzes hebben we benut voor onze bananenstop.

om kwart voor 12 waren we in Nienburg am Weser en hadden we nog maar 40 km afgelegd over een traject dat langs of in de nabijheid van de Weser lag. We zouden hier een kleine koffiestop houden. Nienburg is een zeer leuke levendige stad maar met dit weer is het overal rustig. We gingen een Bakkerei / Konditorei binnen en omdat het buiten ineens weer flink te keer gingen besloten we er een lunchstop van te maken. We namen alledrie een lekker broodje , Jan en Rinus met kip en ik met roomkaas en ei. Na de flinke bui begon zowaar de zon te schijnen en tegen half 1 vertrokken we met droog weer en het is daarna droog gebleven.

Het decor van vandaag was een leeg en uitgestorven boerenlandschap met af en toe enkele boerderijen bij elkaar zoals op Breehees of dorpjes zo groot als Esbeek of Haghorst. We hebben over allerlei binnenweggetjes gereden; geasfalteerd, stenen, gravel of split, gras en zand en karresporen. We hebben vaak in de velden of langs de bosrand z.g. Hoogzits gezien om naar wild te kijken maar wij hebben slechts enkele roofvogels (waaronder de Wouw), hazen en fazanten gezien en dat zie je bij ons ook.

Met nog 15 km te gaan kreeg ik het lastig en om met vd Poel te spreken: “ de benen wilde niet zoals ik wil” Na een extra stop in Walsrode hebben we de laatste 8 km in een zeer rustig tempo afgelegd en kwamen rond kwart voor 4 bij de Herberg aan.

Vanavond hebben we lekker van de BBQ gegeten en nu drinken we nog een biertje, terwijl de schooljeugd de jaarafsluiting vieren met marshmallows bij het kampvuur.

groetjes, TRESSSS

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rianda:
    8 juli 2022
    Bedankt voor het verslag Johan en prettige avond voor alledrie!
  2. Corrie Franken:
    9 juli 2022
    Wat een dag..... het erge is dan je kan zomaar niet terug he.
    Hopelijk voor jullie is het volgende verslag met beter weer.