2e etappe Kleve - Nottuln 107 km

4 juli 2022 - Nottuln, Duitsland

De klim gisteren richting Herberg was 15%, dus Rinus en ik vonden het niet zo vreemd dat wij het laatste stukje moesten lopen. Vandaag was de langste etappe van onze trip en ik was na 107 km zeer tevreden; in de voorbereiding was ik namelijk niet verder gekomen dan 85 km.

Om kwart over 9 reden we richting het centrum van Kleve en dat is 3,5 km afdalen en daarna reden we richting Emmerich. Vandaag hebben we in het begin door het Duitse boerenland - onder de Achterhoek - gefietst langs maisvelden (veel minder dan in Nederland), gerst, tarwe en aardappelen. We hebben ook nog 2 keer in Nederland gefietst namelijk bij Megchelen en Dinxperlo. In Dinxperlo hebben wij een terrasje gepikt. Dinxperlo en Suderwick in Duitsland liggen vast aan elkaar en het is een mooi beeld als je links Nederlandse vuilcontainers ziet staan en rechts Duitse. Na 62 km hebben we onze middagstop gemaakt in Burlo, Eerst even bij de supermarkt een lekker toetje gekocht en effe later vonden we een leuke picknick tafel in de tuin van de Pastorie. Ook vandaag was het lekker fietsweer met wind in de rug. De laatste 30 km reden we voornamelijk op een vrijliggend fietspad langs een Provincialeweg en je kon merken dat we weer in de bewoonde wereld terecht kwamen want het werd steeds drukker. Na 100 km nog een bananenstop en rond vier uur kwam ik (de anderen twee niet) moe maar voldaan bij de Herberg.

1. Piet Vissers:
    4 juli 2022
    Fijn is het om dit allemaal te lezen. En ook te zien dat alles goed gaat. We duimen dat het zo blijft gaan. Voor jullie : geniet van het land en van het fietsen.
    Ook hier waren het aangename temperaturen deze dag.
    Groet uit Hilvarenbeek. PIET
  2. Yvonne Suijkerbuijk:
    4 juli 2022
    Fijn dat jullie weer mooi weer hadden en dat het goed gegaan is met deze afstand!
  3. Ad Notenboom:
    4 juli 2022
    Conditie is goed Johan. En klimmen ( 15%) en 107 km. Petje af.
    Gr Ad
  4. Loes staps:
    4 juli 2022
    Fijn dat jullie weer een mooie fietsdag hebben gehad
  5. Rianda:
    5 juli 2022
    Mooi verslag. Op naar morgen!