1e etappe Tilburg - Kleve 96 km

3 juli 2022 - Kleef, Duitsland

We vertrokken vanaf het WII stadion en werden daar uitgezwaaid door Loes, Jeroen en Lucas. Prima weer 18 graden , ‘n zonnetje en wind in de rug. Het eerste stuk tot Boxtel is natuurlijk bekend terrein voor ons omdat  we hier wel vaker fietsen. Voor Schijndel krijgen we gezelschap van een Belgische dame van ongeveer 30 jaar uit Gent die op de fiets op weg is naar Zweden. Ze fiets een stukje met ons mee, ze heeft geslapen in Hilvarenbeek en fietst vandaag tot Zutphen. Aan het begin van Schijndel moet zij een andere kant op. In Schijndel is nog geen terrasje open dus we rijsen door en doen even later een bananenstop op een bank in de zon. We rijden door Uden en moeten daar 2 keer van de fiets omdat de weg is afgesloten vanwege een wielerronde. Onze route planner “Komoot” zorgt voor goede fietswegen en zo komen we in Mill en doen daar onze koffie/ thee stop met appelgebak (natuurlijk met slagroom). Daarna achterhalen wij een echtpaar die elektrisch fietsen en hij heeft een shirt aan met op z’n rug  Santiago de C, St Marie de la Mer etc…Jan zegt tegen hem: daar zijn we ook geweest en zo komen we samen aan de praat. Ze komen uit Vught en zijn aan het trainen omdat ze in augustus naar Rome fietsen. Na Oeffelt steken we de Maas over en komen zo in Limburg. We rijden door Gennep met een leuk centrum en er zijn best veel mensen op de been. Buiten Gennep net voor de Duitse grens vinden we een geschikte plek om onze krentenbollen (thuis opgesmeerd) op te eten. Daarna een klein stukje in Duitsland met een smerige klim op t einde waarbij Rinus en ik van de fiets moeten en we zijn om kwart voor 3 bij onze Herberg. De receptie is op zondag van 1 tot 5 uur gesloten, we gaan in het zonnetje op het terras zitten en zodra de receptie open is drinken we ons 1e biertje van vandaag.

1. Corrie Franken:
    3 juli 2022
    Nou dat was dus al een goed begin.
    Weer een goede geweldige dag gewenst morgen.
  2. Yvonne Suijkerbuijk:
    3 juli 2022
    Dat was een fijne eerste dag, leuk verslag!
  3. Ad Notenboom:
    4 juli 2022
    Een ontspannen dagje gisteren, zo te lezen.
  4. Rianda:
    Mooi verslag Johan. Leuke 1e dag gehad, hopelijk volgen er zo nog vele
  5. Frans Simons:
    4 juli 2022
    Het is goed begonnen voor jullie, leuk verslag! Ga zo door.
    Gr. Frans