11e etappe Ibenhorst Born - Greifswald 100 km

13 juli 2022 - Greifswald, Duitsland

Het was de bedoeling om over Stralsund te rijden maar toen bleek dat we dan tot Greifswald 26 km kasseien zouden krijgen hebben we toch maar een alternatief traject gezocht.

Het weer was vandaag prima, we begonnen met 20 graden en toen we vanmiddag aankwamen was het kwik opgelopen tot 30 graden. We hebben vandaag door De (of ‘n) Graanschuur van Duitsland gereden want we hebben de hele dag niets anders gezien. We reden van dorpje naar dorpje (erdoor of erlangs) maar het was overal dood katoen. Toen we ongeveer 40 km gefietst hadden, hebben we 2 keer gevraagd of er ergens ,n buurtsuper was en bij de 2e persoon hadden we prijs, al moesten we daarvoor wel enkel km,s omrijden.

Deze regio is zo dun bevolkt dat het niet loont om vrijliggende fietspaden langs 60 of 80 km wegen te leggen. Dus af en toe ,n stukje op zo’n 60 of 80 km weg gereden met auto,s die ons voorbij zoefden, maar het over grote deel over bospaden, gravelpaden, betonpaden vanuit de DDR tijd en ander onprettige ondergrond! En toch schoten we vandaag lekker op en waren om 2 uur op ons eindpunt.

Daarna lekker ontspant, naar de tour gekeken ( hup Jumbo), iets gedronken, geluierd en na het avondeten met de fiets naar het centrum.

Morgen fietsen we naar Heringsdorf en dat ligt ong. 8 km van de Poolse grens dus de planning is dat we morgen in Polen geweest zijn,

groetjes,

1. Yvonne Suijkerbuijk:
    13 juli 2022
    Dat was weer een mooie dag voor jullie, mooi verslag!!
  2. Loes staps:
    13 juli 2022
    Mooie fietsdag, mooi weer, lekker op tijd op plaats van bestemming,
    heerlijk op terras gezeten, wat wil een mens nog meer?
    Succes voor morgen!
  3. Rianda:
    14 juli 2022
    Hopelijk houden jullie dit mooie weer (niet warmer) en wordt de route wat afwisselender. En niet meer langs langszoevende auto's te hoeven rijden zou ook prettiger zijn. Dat vind ik vreselijk eng dus ben extra voorzichtig!